تاريخ انتشار :
19 بهمن 1395 ساعت 08:15:42
از کدام گروهیم!!!

از کدام گروهیم!!!

پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله و سلم) فرمودند: امت من در دنيا به سه گروه تقسيم می شوند:

گروه اول: مشتاق جمع مال و ذخيره ثروت نيستند. براى فراهم آوردن دارايى و احتكار آن تلاش نمی كنند. از خوردني هاى دنيا به اندازه رفع گرسنگى و از پوشيدني هايش به لباسى قانعند. بهره مندى ايشان از ثروت تا آنجاست كه آنان را به آخرت برساند. اين مردمان، خاطرى آسوده دارند و هيچ واهمه و اندوهى در دلشان نيست.

گروه دوم: اينان گردآورندگان مال از راه هاى حلالند؛ با اهداى آن به خويشاوندان، صله رحم می كنند. آن را به برادران خود می دهند و مقدارى از مال خويش را به فقيران می بخشند؛ در نزد اينان خوردن سنگ داغ از كسب يك درهم از راه حرام يا نپرداختن حق مال يا نگاهدارى مال تا دم مرگ، آسانتر است. اگر با دقت به حساب اين گروه رسيدگى شود گرفتار عذاب می شوند؛ و اگر مورد عفو قرار گيرند، جان سالم به در می برند.

گروه سوم: آنان مشتاق جمع مال از حرام و حلال هستند. حقوق واجب دارايي هايشان را نمی پردازند. اگر انفاق كنند، شتابناك است و از سر اسراف، و اگر آن را نگاه دارند از روى بخل است و احتكار. دنيا افسار آنان را به دست گرفته است و تا به دوزخ می كشاندشان.

 

 

از صافی بگذران...!!!

شخصی نزد همسایه اش رفت و گفت: گوش کن! می خواهم چیزی برایت تعریف کنم. دوستی به تازگی در مورد تو می گفت... همسایه حرف او را قطع کرد و گفت:

- قبل از اینکه تعریف کنی، بگو آیا حرفت را از میان سه صافی گذرانده ای یا نه؟!

- کدام سه صافی؟

- اول از میان صافی واقعیت. آیا مطمئنی چیزی که تعریف می کنی واقعیت دارد؟

- نه. من فقط آن را شنیده ام، شخصی آن را برایم تعریف کرده است.

- سری تکان داد و گفت: پس حتماً آن را از میان صافی دوم یعنی خوشحالی گذرانده ای. مسلماً چیزی که می خواهی تعریف کنی، حتی اگر واقعیت نداشته باشد، باعث خوشحالی ام می شود.

- دوست عزیز، فکر نکنم تو را خوشحال کند.

- بسیار خوب، پس اگر مرا خوشحال نمی کند، حتماً از صافی سوم یعنی فایده، رد شده است. آیا چیزی که می خواهی تعریف کنی، برایم مفید است و به دردم می خورد؟

- نه، به هیچ وجه!

همسایه گفت: پس اگر این حرف، نه واقعیت دارد، نه خوشحال کننده است و نه مفید، آن را پیش خود نگهدار و سعی کن خودت هم زود فراموشش کنی.

آخرين مطالب
تاريخ ارسال خبر : 1396/07/25 ساعت 13:32:04
خانواده کانون آرامش، محفل انس مقدس زن و شوهر، نردبان رشد و تکامل زوجین و عامل پرورش نسل پاک و سالم آینده است.
تاريخ ارسال خبر : 1396/06/16 ساعت 11:32:21
زمانی که افراد جامعه از حدود و مقررات قوانینی که نشان دهنده قلمرو فعالیت افراد و حافظ حقوق طبیعی و سعادت آنهاست تجاوز کنند مرتکب جرم شده اند، پیشگیری از وقوع جرم لازم و ضروری و یک تکلیف است
تاريخ ارسال خبر : 1396/06/01 ساعت 10:04:21
معمولاً خشونت با مفهوم پرخاشگري به كار برده مي شود و در تعريف پرخاشگري آمده است اعمال خصمانه اي كه از روي عمد صورت مي گيرد و به افراد و اشياء آسيب مي رساند. در تعريفي ديگر خشونت پديده جديدي نيست اما به علت بعد گسترده آن به تازگي مورد بررسي قرار گرفته است و اين بررسي ها نشان داده كه خشونت در درون خانواده از دو جهت تأثيرگذار است: شخصي و اجتماعي. در جنبه شخصي، قرباني خشونت آسيب بدني مي بيند، تحقير مي شود. شخص خشونت ديده اگر كودك باشد، تا آخر عمر بقاياي آثار خشونت با او همراه است.
تاريخ ارسال خبر : 1396/04/19 ساعت 09:11:03
میانجیگری فی مابین بزه دیده و شخص بزهکار در فرایند دادرسی کیفری رهیافت نوینی است که به موجب آن فرد میانجی به وساطت بین بزه دیده و بزهکار می پردازند تا بتواند با گفتگوهای مستقیم و با رودرویی و هم چهره شدن طرفین به حل و فصل اختلافات فی مابین بپردازند .
تاريخ ارسال خبر : 1396/04/13 ساعت 08:38:44
تكليف اصلى قوّه ى قضاييه ، عبارت از اقامه ى قسط و عدل است بنابراين ، قوّه ى قضاييه بايد به معناى واقعى ، مرجع و ملجاء و پناهگاه همه مردم باشد
تاريخ ارسال خبر : 1396/01/07 ساعت 11:27:14
نامزدی به معنای آمادگی دختر و پسر برای تشکیل زندگی مشترک است که بعد از مراسم خواستگاری با رد و بدل کردن حلقه ازدواج آغاز می شود و با عقد رسمی پایان می گیرد و معمولا اقوام درجه اول دختر و پسر از آن آگاه هستند.
تاريخ ارسال خبر : 1396/01/07 ساعت 11:20:16
بهترین و مناسب ترین فاصله سنی میان زن و شوهر را می توان 3- 4 سال در نظر گرفت. البته این بدان معنا نیست که اگر یکی دو سال به این سنین افزوده و یا از آن کاسته شود، حتماً نباید ازدواجی انجام گیرد. شاید بتوان گفت اگر تمام زمینه ها بررسی شده باشد و مشکل خاصی دیده نشود، می توان فاصله ی سنی را به دیده ی اغماض نگریست. طبیعی است اگر سایر شرایط مناسب نباشد، باز هم ازدواج نمی تواند موفق باشد.
تاريخ ارسال خبر : 1395/12/09 ساعت 08:30:17
اصول مربوط به قبل از ازدواج مثل فنداسیون یک ساختمان بسیار مهم و حیاتی می باشد و رعایت آن ها قطعاً می تواند در ایجاد پیوندی موفق و خانواده ای ایده آل و مطلوب تأثیر به سزایی داشته باشد.
تاريخ ارسال خبر : 1395/11/19 ساعت 08:15:42
پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله و سلم) فرمودند: امت من در دنيا به سه گروه تقسيم می شوند:
تاريخ ارسال خبر : 1395/11/02 ساعت 10:00:49
چنین روایت است که ناگهان خبری شوم و بهت آور دهان به دهان نقل و ایران به ایرانی را تکان داد: امپراطور کراسوس فرمانروای غرب با لشکر ۴۲ هزار نفری از قسمت شرقی روم یعنی شامات کنونی شهر به شهر را تسخیر و گویند هدفش فتح ایران است...
تاريخ ارسال خبر : 1395/10/20 ساعت 13:13:21
پیشگیری از وقوع جرم که مؤثرترین و بهترین راه مبارزه با رفتار کجروانه و ناهنجاریهای اجتماعی است، جایگاه والا و ارزشمندی در سیاست جنایی کشورها دارد. پیشگیری از جرم طبق تعریف لایحه پیشگیری از وقوع جرم عبارت است از پیش بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از بین بردن یا کاهش آن.
شرکت هوش برتر
تمامي حقوق براي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري کل استان کرمان محفوظ مي باشد.